Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 30, 2011

Urut-Urut Kaki

hmmm... lama kan x update?? ekceli, bykkkk cite yg nak dicitekan.. tp disbbkan kekangan masa, makanya cite2 semua terperam aje.. rasanya dah elok jadi pekasam kot... hehehhe... 

okeh, kali ni nk cite psl urut2 kaki @ reflexology... korang perasan x? especially yg dok kat penang island nih... bykkkkkkkkkkk sgt premis2 yg menawarkan khidmat urutan kaki @reflexology nih... smpi kan aku tertanya2 : betul ke dorang ni offer servis reflexology? atau servis ....... tutttttt....? hmmm.. ntah lerrr... 


walau bagaimanapun, masa lepas pindah umah ari tu, lebih kurang dua bulan sudah, kaki aku yg dah second hand (sbb pernah terseliuh teruk sbb salah landing main badminton pastu x pegi urut, urat dah masuk angin..) nih, kembali membengkak... agaknya sbb byk sgt jalan kot...  pastu dah settle semua urusan pindah umah, aku pun ajak mr hubby g teman urut kaki... lokasinya kat tesco xtra sg dua... 

itu merupakan pengalaman pertama aku mengurut kaki... aku pulak mcm tamak, terus amik 1 jam urutan kaki... memula tu mcm geli pun ada... best pun ada.. lega pun ada... sakit pun bykkk... hehehhehe... bila dia urut kat certain urat kaki tu, aku rasa sakitttt sgt... yg sakit sikit2 tu ok je.. aku tahan je walaupun muka berkerut2... tp ada satu urat tu, sakittttt sgttt... aku terus ckp kat dia, 'sakit'... then, dia kata 'ooo.. sakit ka??'... selalunya, tukang urut akan kurangkan tekanan kat tempat yg diurut yg pelanggan kata sakit tu kan, tp yg ni tak... dia lg tekan dan urut lama2 kat urat tu... bila aku tarik kaki, dia tarik blk... smpi nak terkeluar air mata aku dok tahan sakit... pastu bila dia nmpk kedudukan badan aku dah beralih, dia pun urut kat bahagian kaki yg lain pulak... 

dah abih urut kat kaki, dia urut2 badan pulak.. tp bukan mcm urutan badan yg biasa2 tu la.. yg ni yg dia lipat2 tangan, kaki then tekan kasik letup2 tu... ha.. mcm tu je... yg ni mmg best.... mmg lega rasa badan yg sengal2 tu.... 

setelah siap, aku pun byr... RM30 jeee.... sgt berbaloiii... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...... selepas dari itu, pergelangan kaki aku ni bengkak ajeee... x surut2... kalau surut pun masa tido je... kalau byk jalan sikit, or masa kat office (kan kaki dok tergantung je)... pergelangan kaki akan bengkak... dan terasa ngilu kat situ... gout??? bukannnn.... sbb dah g jumpa Dr... dia kata bkn gout... 

ada sekali tu, aku bandage dgn halia.... pastu tido... tgh2 tido yg lena diulit intan tuh, dgn terkocoh2 aku tanggalkan bandage tu... fuhhhhh... xtahannnn... nyut2 rasa kat pergelangan kaki tu... org kata urat tu dah masuk angin dulu nih... so, susah nak baik dah skg... 

hmmmm... what to do????  




 Apa Kata Hati?~  owhhh... buruks sudah kaki ku..... ada petua x??

No comments: