Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 9, 2009

Surat utk si mati..

Haaa... korang ngeri x baca tajuk entry aku kali ni??? ha?? x ngeri?? hmmm... xpe la...

Ekceli, kesahnyer, last week camtu, aku ada terima satu email dari sebuah bank di US. antara intipati email tu ialah, mereka email kat aku utk mengesahkan bahawa ada sorang mamat nih, dia p claim kat bank tu kata aku dah MATI. Oleh yg demikian, dia nak claim segala harta benda aku yg aku simpan kat bank situ.. (wahhh.. banyak nya harta benda aku kat situ...) oleh sebab itu jugak la bank pun hantar email utk mengesahkan bahawa aku ni betul2 dah mati ke blum...

Hmmm... pelik x?? aku dah rasa email nih lain macam ja.. sbb dia nak details aku.. i/c la.. bank account la.. ape segala la... ditambah kehairanan aku ialah, kat bank kat malaysia ni pun aku menyimpan x byk mana, mcm mana pulak aku nak menyimpan harta benda aku yg begitu byk kat US nun.. naik eroplane pun aku takut, apatah lagi nak pegi ke US.. pastu yg membuatkan aku bertambah tambah tambah hairan, cane la pihak bank leh hantar email kat org yg konon dah mati?? kalau kata betul la aku dah mati, cane aku nak baca dan jawab email tu kan?? agaknya depa ingat aku mati bawak laptop ngan broadband skali kot... kan??? dan di atas nasihat pakar komputer aku kat sini, makanya aku terus mendelete email tersebut...

Hmmm.. mcm2 la taktik penjenayah zaman sekarang ni kan.......

Apa Kata Hati?~ kalau betul pun aku ada harta byk menggunung tinggi kat US nun, dah sah2 la waris jari hantu ooppsss.. waris aku pun ada kat sini leh claim.. apa hal pulak mamat mat saleh yg aku x kenal tu pulak yg p tuntut harta aku??? kan?? kan??? kan???

2 comments:

zai said...

Itu email spam tu..akak kerap juga terima email camtu...boleh kata hari2..nasib tak sebodoh yang disangka diorang nak senang2 reveal kite nyer no account bank kat oranglain...penipuan camni mmg sentiasa berlaku kat mana2 kat dunia ni even kat malaysia sekalipun dah ramai yang kena tipu..termasuk akak.

Ju-Dzahir_Amanda said...

kak zai: tu la... jahat tul dorang nih... sib baik kita ni p sekolah kan??