Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 29, 2009

Silap Jalan Kalu, kembalilah ke pangkal jalan..

Panjang pulak tajuk aku kali nih.. cite nye gini, td tghari, aku menghantar syg aku ke tempat keje dier, on the way balik tu, sambil2 aku mendrivekan kete aku dgn ala2 manja gitew, tetiba aku tertengok kat lorong motosikal arah bertentangan tu nampak cam kelam kabut jerr... biasa la kan, org2 Malaysia ni memang prihatin sgt sgt.. pantang nampak apa je yg berhenti tepi jalan, sure nak toleh2 terteleng2 kepala nak tgk apa jadi...

Aku pun toleh2 jugak la.. dan disebabkan aku tgh mendrive ala2 manja, makanya aku nampak la kejadian kat situ dgn jelas... rupa2nya, ada satu kete myvi biru laut telah tersilap jalan dan dia telah masuk jalan utk moto.... hahahahhaha.... aku tergelak terus... dan aku kesian jugak bila tgk dua kete peronda polis berhenti dan salah sorang anggota polis trafik tu dok bebel kat pemandu myvi tu... dan pemandu tu pulak ialah sorang lelaki india yg dah tua.. aku tgk muka dia tersengih2 blur je kat polis tu....

dan terus aku terhairan, cane la dia leh masuk lorong moto tu??... sedangkan lorong moto tu bukan lah besar sgt pun... oppss.. aku lupa nak cite lokasi kejadian, kat Jelutong Expressway... sapa2 yg dok kat penang sure tau... lorong moto yg bermula dari dpn Tesco tu... ha... tau kan... leh bayangkan, cane dia leh masuk ikut lorong tu.... adoiii la....

Tu la... patutnyer, dah tua2 cenggitu, xyah la nak memandu kenderaan lagi.. soh je anak2 tlg hantarkan nak kemana2... ni kan dah menyusahkan.. bukan hanya diri sendiri, malah pengguna jalan raya yang lain...

Tp ok gak la kan, pengajaran kepada penunggang2 motosikal yang lain, "DAH AMPA X MAU GUNA JALAN UTK MOTO, BIAR KETE PULAK YG GUNA"... hahahhahahha.....

Apa Kata Hati?~ lawak di tgh hari...

No comments: