Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 30, 2009

'Cantiknye' Pemandangan...





Cane?? cantik x pemandangan tu?? sila abaikan tarikh kat gambar tuh ye.. lokasi pemandangan: padang kota lama, penang..

satu hari di hari raya, aku meronda2 ngan syg aku dan lokasi terakhir ialah kat padang kota lama.. sambil memakan buah2an kami bergambar... tetiba aku menjenguk ke pantai dan inilah pemandangan yg tersaji... cantik ke?? spoil ada la... dok syok2 layan keindahan pulau pinang, tetiba the other part, sgt la menyakitkan mata... nak salahkan sapa?? nak salahkan sampah tu?? xkan kottt... yg tepat skali, salahkan manusia2 yg bertandang ke situ... punya la byk tong sampah ada kat situ, tp disebabkan otak2 manusia yg bertandang ke situ tu cam 'SAMPAH' sbb tu la dorang buang je sampah2 tu sesuka hati. xde kesedaran sivik langsung...

Susah sgt ke nak bangun jalan dua tiga langkah ke tong sampah tu utk buang sampah?? ni x.. kat mana duduk, kat situ la dicampaknye sampah sarap.. aku ada satu ayat power utk manusia2 durjana ini "BODO PUNYA ORANG"....

Sekian bebelan aku di pagi hari rabu ini...

Apa Kata Hati?~ mentang2 la buang sampah tu x kene duit, sesuka suki hati je nak buang merata2... gunalah akal fikiran yg Tuhan kurniakan tu sikit... pk panjang la sikit akibat perbuatan yg x bermoral tuh... (huh.. emosi la pulak aku nih... tp betul kan???)

No comments: