Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, April 11, 2014

Mekap or Tak Mekap

Assalamualaikum....

Dia dok mai dahhhh.... mood nak update/kongsi cite...

Kali ni pasai mekap pulak...

Kalau dulu2 nih, aku nih suka mekap.. nk kluar aje sure mekap.. tp bukan la mekap yg over yer... cukup sekadar menaikkan seri muka je.... tp since aku ngandung dulu, aku dh x kenakan sebarang mekap di muka... ye la.. masa ngandung kan kene elakkan sebarang aplikasi bahan kimia.. takut ada kesan terhadap baby yang dikandung.. lgpun, masa mengandung dulu, aku rasa mcm elokkk ja kulit muka aku... x kenakan bedak pun masih ok.. x seperti sblm mengandung.. tu kot org kata 'seri ibu mengandung'.. (owhhh... rindunya masa mengandung... the best moment yg aku rasa..)

masa baru2 beranak dulu pun aku tetap nak mengaplikasikan sebarang mekap di muka... dtg keje pun sapu bedak ngan oles lipstik je... tp since anak dh makin membesar, dh pandai kiss mommy dier.. aku langsung x pakai apa2 bedak pun.. cuma sapu moisturizer je... dan aku pastikan moisturizer tu xkan tinggalkan kesan minyak2 kat muka lps sapu.... Until now mcm tu la... aku g keje ke, g jenjalan ke.. xde pakai bedak... sbb ape? sbbnye, aku xnak anak aku 'termakan' bahan kimia yg ada dlm bedak dan alat2 mekap tu... sbb ye la, anak aku ni suka sgtt dok kiss... kalau kiss biasa2 mcm ala2 lepas batuk di tangga punya kiss tu xpe.. ni kiss siap ternganga mulut mcm nak makan pipi mommy dia nih - adalah amat bahaya jika di pipi aku ada bahan2 kimia yg terdpt dlm bedak etc.. 

Ada jugak En Asben aku tegur, katanya aku skg ni kluar ngan dier pun dh xmo mekap2.. dh xmo cantik2... hurmmm... aku terangkan kat dia alasan tu... sbb xnak bahayakan anak.. tunggu la anak besar skett lg, mekap blk la... sabo ye? nape? skg ni x cantik ke? huhuhuhuhu... walopun x mekap, tp aku pastikan penampilan kemas... ok la tu... lg satu faktor masa jugak... kalau dulu, aku ngan En. Asben saja, x kalut kot mana pun.. tp la ni, kalau nak kluar, nk kene siapkan beg susu, kene siapkan baju spare ngan pampers lg.. dh settle bab anak, baru la si mak nye pulak nak bersiap2... dh kompom xde byk masa pun nak abehkan menelek muka sendiri tu... cukup sekadar krim muka dan lipstik.. sarung tudung... jalannnn.... 

hehehheh... 

tapi, bila ada majlis2 tertentu, aku kenakan mekap jugak la... tp abeh ja majlis, cuci terus... tp aku rasa, semenjak dua menjak x kenakan mekap ni, senang ja jaga muka... xde la byk sgt masalah kat kulit muka ni... kalau hari2 kenakan mekap di muka, penjagaan muka kene lebih lg.. kalau idak, kulit muka senang rosak... ada hikmah jugak x bermekap nih.. 

itu pandangan aku je...





Apa Kata Hati?~ dh jd ibu baru tahu.... nk buat apa pun pk anak... hehhehe

No comments: