Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 13, 2012

Rosak Otak!


Assalamualaikum dan salam sejahtera.... 

Setelah bercuti dari bekerja selama 2 minggu (eh dlm 2 minggu ade ke entry baru ek? lupe pulak... ) hari ni baru masuk office.... seawal jam 7.30 pagi aku dh tercongok kat Subaidah sarapan roti canai sowang2... hahahhaha.... 

tpkan, tetiba dlm aku dok layan sarapan sowang2 tu, tetiba ada owg tegur aku.. nama dier Ros... katanya dia suka baca blog jumie ngan blog aku... wahhhh... tetiba rasa nak tersedak roti canai pulak... 1st time ade reader yg dtg tegur nehh... bangga sekejap... thanks ros kerana sudi membaca walopun dlm diam... heheheh... thanks juge pd korang2 yg lain yg sudi membaca blog aku yg x seberapa neh... 

topik hari ni 'ROSAK OTAK'

ape kes plak neh? gini kesahnye.... aku kasik lokasi, korang yg kat area sini bleh terus bayangkan lokasi tersebut dan sure bleh paham punye la k... lokasinye: traffic lite KampungKu... dari arah Recsam ke arah Batu Uban.... ok.. ce bygkan  ye... dh buleh bygkan?? 

kesahnye gini... traffic lite tu ada 3 lane.... lane kanan sekali adalah utk ke kanan sahaja.. (sbb nape aku mention SAHAJA di situ? sbbnye arrow yg terpaparkan kat jalan raya itu adalah ke kanan sahaja)... lane tgh utk terus dan lane kiri sekali for sure utk ke kiri dan jugak terus ( kalau x silap la.. sbb jarang belok ke kiri)... jadinye, kalau dh terbentang besar arrow ke kanan tu, haruslah utk ke kanan sahaja.. tp masalahnye, yg nak terus pun ramaiiiiiiii sgt dok beratur kat lane kanan tu... xke namanya ROSAK OTAK tu??? dh sah2 org kata KE KANAN SAHAJA tp yg terus pun nyibuk je nk dok lane tu jugak... dh la isyarat ke kanan tu cepat sgt.. rasanya x smpi satu minit kot.. lepas dlm 4 or 5 bijik kete je sekali jalan ( tu pun kalau kete yg dpn tu x lembab la...).. bila ditambah dgn yg nak terus pun ramai, jd mengganggu... boleh lepas 4 or 5 bijik kete, jadinya lepas sebijik dua je... hangin jugak aku pepagi mcm neh... ingat nak cepat? awat, org laen x ingat nak cepat jugak ke?? semua org pun pepagi dgn satu tujuan utama, nak smpi ke tmpt keje on time... kalau dh rasa lambat, len kali kluar awaiiii... jgn dok kacau lane org laen... mmg ROSAK OTAK betul org2 mcm neh... x kesah la kalo pun lampu isyarat ketiga2 lane tu jalan serentak... 

korang tau ape yg aku slalu lakukan bila jadi gini? dlm dok beratur ramai2 tu kan, aku x pernah kasik signal nak ke kanan, ye la.. dh mmg lane tu utk ke kanan, bakpe nak kasik signal ke kanan lg kan?? dh tau mmg nak ke kanan... dlm byk2 kete yg tgh Q tu, yg dpn aku semua pakat p terus, then, yg blkg aku pun nak p terus jugak... aku buat mcm nak p terus, tetiba smpi kat garisan tu aku benti.... ye la.. sbb nak belok ke kanan dh merah, yg terus masih hijau... so, yg kt blkg aku tu, x sempat nak masuk semula lane tgh, nak mencelah pun dia dh rapat ngan bonts kete aku, so, nak x tak, dia kene beratur jugak la kat blkg aku sambil melihat kete yg kat lane tgh tu jalan terus... haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... baru padan ngan muka diaaa... dok la lg lane kanan... konon nye nak cepat bleh p terus, tp, lg lambat dr org yg beratur panjang kat lane tgh.... sape yg rugi??? org yg ROSAK OTAK jugak yg rugiii... 

pengajaran di sini, jgn la terlalu nak pentingkan diri sendiri di atas jalan raya... sbb yg rugi adalah diri anda sendiri... beraturlah elok2 walopun panjang kerana xde rugi tang mana pun kalau anda beratur di laluan yg betul... sekian, bebelan di pagi hari isnin.... 




 Apa Kata Hati?~ ngantuk pulak mata nehhh....

No comments: