Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 29, 2012

Perkembangan Terkini

Yesss.... memang tgh berkembang... hehehheheh.... hari ni check up routine.. now dh 32 weeks dh... alhamdulillah, seperti biasa, urine ok, hb (x check pun, donno y), pressure ok.. cuma, berat je naik terlebih pulak... almost 3kg... aku syak la, sbb dorang tukar penimbang ari neh... dan penimbang tu telah membuat sedikit pengeliruan pengiraan.. sbb tu mcm tu... Masuk jumpa Dr pun, Dr heran, dia soh timbang semula, dan hasilnye sama... sbb penimbang dlm bilik Dr pun sama mcm yg kat luar tu... so, mmg penimbang tu yg salah.. (padahal........) hehehhehe.. tp Dr kata ok.. since previous record, ada yg berat statik, dan slalunye naik 1kg je...  yg penting, aku healthy... 

Pastu, nak cite lg, kalau check up kat Dr ni, mesti tetiap kali check up ade je kata2 Dr ni yg bg aku rasa mcm nak kene heart attack... ada skali tu, kata baby besar dr umo kandungan (aku g scan semula kat klinik panel, Dr kata ok je.. normal) - fine.. lega..... pastu kata x rasa kepala baby (scan pulak - ada, kalau xde cane aku dok rasa dia gerak aktif? kennn??) - fine.. lega... today pulak, kata x dgr degupan jantung baby, merata dia cari.. last2 jumpa.. cute je degupan as usual) - fine.. lega.... apa la Dr nih.. x bleh ke sekali aku p tu, dia just ckp OK je... hish... dan.. ooppsss... kepala baby dah ke bawah... huhuhuhuhu.... 

Now, selang 2 hari kene g klinik - check BP, Urine ngan jantung baby... haiyooo.. jenuh la nak mengulang ke klinik tu... xpe.. xpe... tp bukan ke kalau kene check dua hari skali ni org yg dh nak due? ish.. kompius jap... Wahai babyku yg ku sayangi, jgn lah kau kluar lg ye syg... dok dulu kat dlm tu sebulan je lg ye... p/s: i luv u... hehehhehe.. 

Perasaan aku? 

Hmmm... jujur ku akui, yg aku sgt happy now.. rasa mcm x sabar nak tgk baby dan pangku baby dan susui baby dan kiss baby dan peluk baby dan dan dan dan dan lain2 lg dan... dah kurang rasanya mimpi2 ngeri psl episiotomi yg aku citekan dulu neh.. rasanya persediaan mental aku semakin diperkemaskan... tp blom cukup mantap lg... masih ada la sket2 rasa ngeri2 tu... tp setelah bersembang dgn seseorg member yg baru bersalin, pengalaman ikhlas dia, alhamdulillah, byk membantu kemantapan persediaan mental aku.. insyaallah, aku boleh hadapi saat2 bertarung nyawa nnt... insyaallah... 

harap2 Allah permudahkan segala urusanku nnt, dan selamatkanlah perjalanan hingga ke akhirnya.. aminnn... 




 Apa Kata Hati?~ doakan utk aku juga ye kwn2... semoga Allah mendgr doa2 ikhlas dr kita semua... aminn...

2 comments:

julie@julianamnoor said...

kaakkk doakan saya pulak selamat..:)

Ju-Dzahir_Amanda said...

ye ke ni Ju?? Alhamdulillah... berkat kesabaran jugak kan? Syukur... Syukur... seronok akak dgr khabar baik nih... dh berapa bulan ni? jaga elok2 ye dear... semoga semua selamat... aminnn....