Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 29, 2011

Buleh pun.... sajaaaa jaaaa....

ok.. entry kali ni, berkaitan ttg 'jika ada kemahuan, di situ ada jalannya'... hahahhahaha.... ooppss.. tergelak sendirian sbb gelakkan diri sendiri..

kesahnyer gini... kan skg ni aku tgh buat PJJ - Pendidikan Jarak Jauh... ataupun part-time study.. study sambil belajar... so, di awal tahun pengajian (middle of the year) selalunye akan dpt senarai assignment yg perlu dibuat... purata dua assignment bagi setiap subject dan due date nye adalah di pertengahan tahun pengajian (ujung tahun biasa).

kesahnyer lagi... lepas dpt senarai assignment ari tu, aku buat je la mana yg senang2 je dulu... yg kene buat esei bagai ni, lambat2 skett - maklum la, dlm fikiran dok asyik kata "alaaaa... due date lambat lggg..".. tapi, kita hanya mampu merancang, tp Tuhan yg menentukan segalanya... kebetulan pulak mak mertua sakit.. harus berulang alik setiap minggu ke kpg.. walobagaimana pun, pada tanggal 8 November lalu.. mak mertua ku telah meninggal dunia.. Al-Fatihah untuk arwah.. semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman.. amin... (ni le cite yg dok skip before this..)

pastu dpt pulak perkhabaran gumbira aku preggy.. tu la kan org kata, bila dpt tau je baru ada kesannya.. tp alhamdulillah, aku x alami sebarang alahan. cuma badan jd terlalu letih je.. assignment? diketepikan lg...

tup tup... member pjj aku bgtau ada satu assignment due dlm masa 1 minggu... WHATTT???? esei 10 - 15 muka surat.. halamakkkkk... terus terketar2 bukak balik portal dan check apa tajuk dan sebagainya... dok baca artikel yg diberikan pun amik masa 2 hari (kesahnyer x konsentret..)..

tapi..... mengambik kesempatan masa cuti 3 hari weekend lepas, kebetulan syg aku keje pulak... mmg cun laaa... hari sabtu dh mmg x sentuh langsung - blk kpg.. hari ahad - ngemas umah.. hari isnin - lepas kemas2 apa yg patut, lepas blk dr brunch (breakfast + lunch), lepas syg aku g keje, terus aku off tv, off intenet, off hp - eh x.. hp telah 'dilarikan' oleh syg aku.. so, tiada sebarang perhubungan dgn dunia luar.. aku ngadap je assignment tu... after 4 hours - DONE!!!

dengan bangganya... pastu aku meleteri diriku sendiri "boleh punnnnnn.... sajaaaa jaaaa... ' huhuhuhuhu...




 Apa Kata Hati?~  kalau bersungguh.. pasti boleh!!!

No comments: