Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 31, 2011

Skip cite...

cite yg nk diskipkan adalah cite psl 'berkampung di emergency ward'.. tp now, aku nk cite satu cite terbaru dan terpaksa aku skipkan cite berkampung tu dulu sbb eksited sgt nak cite psl cite ni... hehehhe...

.... selepas abih cite berkampung di emergency ward tu, weekend lepas, hari sabtu pepagi bute bangun kemas2 beg, bersiap dan terus bertolak blk alor setar semula... bcoz, my bro in law bgtau, my mom in law dh bleh blk umah.. maknanya dh ada perkembangan positive la.. bila smpi umah my MIL, terus jenguk dia dlm bilik.. dia still terbaring sama mcm di hospital jugak, cumanya, dia dh byk kali sedar, dan dah boleh jugak kenal org yg dtg jenguk dier.. dan... dah boleh menelan bubur.. tp tiup yg melalui hidung tu masih ada.. utk kasik susu...

yg ada kat umah MIL masa tu ialah my SIL dr ipoh - separuh family, my BIL n my nephew.. sesambil menjenguk2 my MIL, sesambil tu aku menjenguk ke dapur tgk my SIL ngan anak dier masak. Aku tolong potong bwg je... muahahahhahahha... bkn xnk tlg, tp mcm malas je aku nak campur tangan memasak sama.. biar la dorang berdua je yg memasak.. sekali sekala rasa la air tangan org ipoh pulak... (adakah itu satu alasan??? hehehheheh)

lepas lunch, my BIL ngan anak2 sedara lelaki pegi mencari buah pelam muda... perrrgggghhh... dpt la 7 bijik.. my SIL pulak buat 'garam belacan'... fuhhhhh... mmmmggggg teranggggkaaatttt... aku ni ape lg, dh mmg 'hantu' pun mencicah buah pelam... kiranya my SIL kene ulang buat 'garam belacan' tu sepiring lg la.. sbb permintaan terlalu tinggi... hehehehe...

(intro yg dh melalut sedikit..... hehehhe)

haaa... ni baru masuk cite yg nak dicitekan sbnrnye nih... kiranya, mlm tu adalah turn aku ngan syg aku la jaga my MIL.. setelah byk sgt aktiviti memakan dan menyembangkan diri, lepas mandi manda settle semua, dlm kul 9 tu mata aku dh layu... aku baring je kat tepi my MIL tu.. then, aku soh syg aku jaga mak dier dulu.. aku pesan, nnt kalau dia ngantuk, kejut je aku pulak.. kita take turn.. syg aku ok jer.. aku pun tido la x hengat dunia... dlm kul 1 pg camtu, syg aku kejut, dia kata nak g toilet.. aku pun bangun la jaga my MIL pulak.. ooppss lupa nak cite nape perlu berjaga.. sbbnyer, tanpa sedar, my MIL akan tarik tiub yg kat idung dier tu.. pastu satu hal pulak nak kene masukkan semula... sakit ooo... (aku rasa2 la sakitt... hehehhe)

lepas syg aku g toilet, dia kata dia nak lelapkan mata jap, after 1 hour dia soh kejutkan dia.. aku ok jer.. sbb dh betul2 tido sblm tu.. bila dah terjaga tu sure la mata pun cerah jerrr... aku tengok keliling, semua org pun dh tido.. bergelimpangan mcm kene tsunami je gayanya... penuh kat ruang tamu tu.. lepas syg aku lelap mata sebelah aku, kiranya aku di tgh2, sebelah kanan aku my MIL, dan sblh kiri aku my syg.. tetiba aku terperasan yg keadaan sgt senyap sunyi... even bunyi cengerik or bunyi mengeruh pun xde... mcm agak ajaib.. tetiba........ aku terdengar bunyi  'huuuuuuuuuuuuuuuuu'... bunyi tangisan yg sgt sayuuuuu.... terus aku lihat sekeliling kot2 ade sape2 yg mengigau... tp xde.. semua org pun tido lena selena lenanya...

aku dh cuakkkk.... cuakkk gilerrrr... dh la sorang2 berjaga.. walopun syg aku ade kat sebelah, tp mcm menyeremmm kannn la... tp aku buat2 x dgr.. sambil2 aku membaca ayat kursi... lepas tu je, mcm petik jari je, terdengar semua lelaki dlm umah tu yg tgh tido semuanya  - berdengkur... eh eh.. mcm magic je... then, perasaan cuak aku pun ilang... aku kasik chance smpi kul 3.30 pg, dh x tahan dh nak g toilet, aku kejut jugak syg aku, then, terus berlari ke toilet.. utk makluman, toilet kat umah my MIL adalah di luar umah.. tp sib baik kluar pintu dapur terus masuk pintu toilet... aku dah terlupa sekejap akan bunyi tu sbb x tahan sgt2 nak 'berbisnes'.. muahahahha...

lepas abih 'berbisnes' terus aku sambung tido semula... smpi le subuh baru bangun.. masa sarapan, aku pun bukak la cite... then, my BIL kata before dia tido tu, dlm kul doblas tghmlm camtu, dia dh nampak bayangan putih lalu kat luar tingkap bilik dier tido tu.. so, kalau aku dgr bunyi tangisan tu, kompom la itu langsuir.. sbb dia dh nampak dulu... wahhhhhh..... speechless...!!!




 Apa Kata Hati?~ adik aku kata, anggap tu 'rezeki' sbb dpt peluang mendgr tangisan langsuir.... erkk!! rezeki ke???

No comments: