Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 20, 2010

"Tokey kedai ke?"

Tajuk entry sgt persoalan kan?? hehhehe... 

kesahnye gini... hari ape ntah.. hmmm... kalau x silap jumaat lepas.. ptg nye, lepas syg aku blk keje, we ollss pegi ke sg petani... sbb nak 'bikin' kete skett... kerja2 pembikinan tu memakan masa lebih kurang 2 jam... dan nak dijadikan cite, hujan lebat la pulak.... makanya, kami tidak dpt kluarkan kete dr kedai tu akibat dr hujan yg dpt mengakibatkan pembikinan yg baru dilakukan pada kereta aku akan menjadi bencana... (fuhhh... ayat cam wartawan la.. )

makanya, kami terpaksa la menunggu sehingga hujan reda... sesambil tu, berjalan2 la menengok2 setiap inci barang2 yg di displaykan dlm kedai tu... letih berjalan2, duduk kat sofa sambil baca majalah dan tgk tv... sedang aku membuat aktiviti mengabihkan masa tu, dtg la satu famili ni yg terdiri dr mak, bapak, anak pompuan dan anak lelaki... si mak dan si anak pompuan duduk sama dgn aku kat sofa tu... aku pun wat x tau je la... 

tetiba si mak ni tanya aku:

"dok mana?"

aku jawab:

"penang.."

si mak tu berkata:

"oooo... jauh nooo.... "

aku: senyum jerr... 

si mak bertanya lg:

"hmmm... cik ni tokey kedai ke?"

aku: sambil kerut kening

"xlah makcik..." aku terus sambung membaca majalah sambil menahan ketawa.. 

si mak berkata lg:

"oooooo.... ingatkan tokey kedai... "


baru aku sedar yg sejak dr mula, dorang dok tgk aku masa aku dok jenjalan tgk2 brg2 dlm kedai tu, dorang dok senyum2 dah kat aku... tp aku ni mcm sombong skett kan, aku senyum gitu2 je la... xde la mcm peramah sgt... rupa2nya, dorang ingat aku tokey kedai tu... hehheheh... 

makcik tu silap kot judge aku ni... dr segi pakaian, dan rupa paras aku, dia ingat aku bini tokey kedai tu... hahhahahha... tergelak syg aku bila cite kat dia... 

sayer ada ucapan utk makcik tu sekeluarga:

"makcik, sy ni melayu.. bukan cina..." 

sekian... 


(harap maaf, gambar2 akan saya kurangkan mengepos ke dlm entry.. atas sebab2 yg harus di elakkan... )




 Apa Kata Hati?~ hehehhehehheh... lawak la makcik tu...

No comments: