Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 27, 2010

Mood Sudah Mariiiiii....

Yesss.... mood untuk menghapdet blog kesayangan aku ni dah mariiiiii...... tp byk sgt crita yg dah berusia lebih kurang sebulan yg blum dihapdet.... cane nih?? korang nak dgr ke cite yg dah lama tu??? 






x kisah la kan, kalau rasa nak tau, baca je la.. kalau x nak tau pun, baca gak... muahahahhahahaha....

aku mulakan dgn cite awal bulan Jun... kisah aku mula bergelar pelajar... psst.. psst.. korang nak tau? aku jadi jakun sekejap dihari pertama... jgn gelak tau... iye la... dah 11 tahun tinggalkan dunia belajar... walaupun hari2 berdepan dgn pelajar tp bukan aku yg belajar... tp tanggal 7 Jun 2010 aku sahlah bergelar PELAJAR....

Seminggu aku mengikuti minggu orientasi yg jadualnya sgt penuh dari pagi smpi mlm.. walaupun agak letih dan memenatkan, tp aku rasa teruja dan enjoy... jadual dipenuhi dgn taklimat demi taklimat.. tp bukan taklimat saja... taklimat + assignment... 

sedikit sebanyak aku akui yg aku berasa sgt takut.... aku takut aku x dpt mengikuti pengajian ni.. tp hasil dorongan suami tercinta, parents, bos, kawan2 dan jugak students tmpt keje aku.. aku rasa semangat... aku yakin aku boleh... insyaallah... 

yg best nya, setiap satu subject, satu ja assignment.. tapi....... aku kene belajar sendiri... kene byk baca buku... kiranya, kene berdikari la.. x mcm student penuh masa, yg ada kelas.. bleh jumpa lecturer setiap hari or minggu... bykkkk assignment... aku relax skett la... aku bleh plan dan atur sendiri jadual aku belajar....


ha... sblm aku terlupa, aku nak crita satu kejadian yg agak menyakitkan tp agak melucukan... pada hari ketiga orientasi, pada hari itu juga lah aku merasa sgt sgt sgt letih dan penat.. selepas habis taklimat malam tu, sedang aku menunggu suami aku dtg jemput... aku relax2 la dulu kat bus stop... bila syg aku smpi je, aku pun berjalan la membawa beg yg agak berat jugak la yg aku galas di belakang... dgn badan yg sgt longlai dok terbyg2 tilam dan bantal je, bila smpi je tepi kete, nak bukak pintu kete, tetiba gedebukkkk.... adoiiiiiii.... aku terjelepuk tepi jalan... "tangkap kora"... huhuhuhu.. sakit u ollssss.... x bleh bergerak buat seketika... tp yg lg lawak nye syg aku leh kata "la... dok buat apa tepi jalan tu?? cepat la masuk kete, org tgk sat g"... aduhaiii... adakah dia x nampak yg aku jatuh dan bukannya saja2 nak duduk tepi jln tu?? hmmm... tiga minggu jugak aku menderita sakit lutut... hehehehheh.... dugaannnnn.....  

Insyaallah, 2014 aku bleh graduate... insyaallah... doa2kan lah utk aku yerrr.... 







 Apa Kata Hati?~ sgt sgt sgt bersyukur dan teruja dpt melanjutkan pelajaran.... walaupun agak terlambat, tp dlm mengejar ilmu tiada istilah 'terlambat' kan???  selagi belum menutup mata, selagi terdaya, belajar lah.... insyaallah....

No comments: