Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 27, 2010

Durian....

Sekarang adalah musim durian.... sana sini durian... slalu nye, aku amat jarang nak mintak syg aku belikan durian... tp... musim kali nih, awal2 lg aku dah ajak g beli durian... masa tu kira kilo lg tu.... 1kg = RM10... syg aku amik 3 bijik (kecik jer.. sebesar kepala budak je) dah RM40... tp bila blk umah, sgt tidak mengecewakan... sgt sedappppp... berbaloi2.... 



kali kedua, aku ajak lg... masa tu dah mlm dan hujan renyai2... utk pengetahuan semua, aku ini adalah sgt tidak pandai membeli durian... dulu masa sblm kawin, mak or bapak yg dok beli, aku makan je.. skg ni dah kawin, suami yg dok beli.. aku tukang makan gak... huhuhuhu... so, mcm mana la nak pandai membeli buah tu.... 

nak dijadikan crita, xde parking... so, syg aku berhentikan kete dpn gerai durian tu dan dia kasik duit RM50 kat aku dan soh aku yg turun belikan... aku dah ckp yg aku x pandai beli, dia kata xpe... try la... aku tanya syg aku nak beli brapa bijik, dia kata 3... ok... 

aku pun turun kete dgn penuh gaya mcm pandai je nak pilih durian... (masa ni durian dah byk... harga dah murah dr memula aku beli)... aku tanya apek tu, mcm mana juai durian tu, dia tanya aku balik brapa bijik aku nak? aku ckp 3... dia kata ok dia pilihkan dulu.... 

aku tgk isi buah durian tu cantikkkk jerrr.... lembuttt ja.... dan apek tu pun bagi jaminan kata sure puas hati aku pun ok la... bila tanya je harga brapa 3 bijik tu, apek tu kata RM50...... ha???? aku agak membeliakkan bijik mata.... (sbb takut kene marah..) tp dah plastik berisi durian dah kat tangan, xkan nak letak balik kan???... byr je la.... 

terus masuk kete... muka aku terus mcm ni... 








syg aku pun terus bertanya brapa RM tu??? hadooooiiiii... x bleh ke tanya nanti2.... dgn suara yg dgr x dgr aku pun jwb "RM50, 3 bijik"..... terus beliau terjerit "apa???? RM50???"..... 

aku dah telan air liur bergelen2 dah rasanya..... dlm pikiran aku, 'napelah aku beli jugak??? dah tau mahal giler harga nih... kan skg ni durian dah murah'... sambil berkata2 di dlm hati tu sambil mendgr bebelan syg aku.... smpi kat umah terus bukak durian tu dan makan.. beliau kata "hmmm... sib baik elok dan sedapppp"

esoknye, kat opis, lepas bersembang2 psl durian ngan member opis, dorang kata durian yg aku beli tu mmg harga mcm tu... mahal.... blk umah je mlm tu, terus aku mengsound kat syg aku.. .aku kata la yg durian yg aku beli semlm tu jenis tangkai panjang.. .so, yg tu memang mahal... 1kg RM16.... huhuhuhu.... 

pastu syg aku bleh senyum ja.... "mmg la... saja ja kite berleter2 semlm tu... nak ajar skett syg tu, smpi x reti nak beli durian... senang la kene tipu..".... 

oooooooooo.... gitu rupanya... penat je aku merasa sgt bersalah semlm tu.... tp betul gak ekkk... kalau bukan sbb insiden tu, dah sah2 aku sgt senang kene tipu... sib baik semlm tu betul2 durian tu elok... kalau idak........ wa pk la sendirik... huhuhuhuhu....  



Apa Kata Hati?~ sedappp... tp lepas first skali makan tu, terus demam, batuk dan selsema.... huhuhuhuhu....

No comments: