Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 27, 2010

Perihal AF8 dan Imam Muda

Hari ni aku terpanggil untuk meluahkan pendapat aku ttg AF8 dan juga Imam Muda...

Bagi aku, AF8 kali ni agak membosankan.. bukan sbb pemilihan lagu sgt.. tp rasanya psl pemilihan calon.. calon yg dipilih dlm 12 org tu hanya dua atau tiga org je yg pada pendapat aku yg bleh nyanyi dgn baik... yg lain tu sekadar tangkap muat dan tunggu turn nak dikeluarkan setiap minggu jer... tak dilupakan juga, pemilihan juri tetap yg pertama tu pun aku rasa mcm agak membosankan.. x salah dia kritik bagaikan 'petir' kat student2 tu.. tp, consider la sama yg dorang tu baru je masuk akademi nyanyi... jgn la expect nak yg PERFECT... bosan aku dgr komen dia... bajet bagusss jer... cuba kalau bini dia yg nyanyi, sumbang pun sure dia kata ok...

Yang pastinya, calon2 AF8 kali ni dipilih berdasar kan rupa paras, tahap kegedikan, dan barulah bakat... maybe persen bakat tu cuma 10% jer.. yg lain2 nye berdasarkan rupa yg boleh 'jual'... semua demi keuntungan semata2... dan mcm biasa jugak, dlm ramai2 tu ada jugak la ICON GEDIK dua org... setiap musim pun pasti ada icon gedik ni.. ntah la apa tujuan, sbb teruja sgt ke dpt masuk AF? atau sbb memang saja2 buat2 gedik utk meraih perhatian?? hmmm... ntah lerrr...

Kalau konsert minggu tirai pembukaan dan minggu pertama, boleh la lagi diterima kalau nyanyi tahap artis karaoke jerrr... tp ni dah minggu ke-2 dah.. kene ada peningkatan la.. ni aku tgk, sama jerrrr dr mula... apa kes?? ada jugak sorang dua yg aku dgr suara best.. bleh la jugak layan.. tp dikritik mcm teruk sgt... dan yg nyanyi x kene tempo, lambat lontarkan suara dr tempo... yg tu pulak dipuji... xyah heran sbb apa... sbbnyer muka bleh jual kat majalah or tv... sbb tu dipuji...

huh... sungguh2 aku x puas hati nih... panjang lebar pulak aku mengkritik.... hehhheheh.. tp itulah pendapat aku setelah abih tgk AF8 konsert ke2 minggu ke3.... kesimpulannya: TAK MENARIK LANGSUNG!! harap2 minggu dpn ada la sesuatu yang boleh dibanggakan... dan boleh di kata "WOW"..

lagi satu psl iklan untuk pencarian bakat IMAM MUDA... x byk yg aku nak katakan kat sini cuma aku hairan skett bila tgk kat syarat2 kelayakan nak join IMAM MUDA ni... korang perasan x apa syaratnye?? salah satu syarat nye ialah RUPA PARAS YG MENARIK... apa kessss?? ni nak cari calon yg betul2 bleh jadi imam ke atau nak cari imam glemer yg bleh jual muka kat syarikat tv??? apa la nak jadi.. nampak sgt la semua rancangan hanya berfokuskan keuntungan saja... bila muka cute, comel, hensem, lawa, ramai la yg mengSMS... byk la untung.... kalau yg betul2 berbakat tp muka biasa2 ja, jgn harap la nak bleh dpt tempat.... so, adakah bakal IMAM MUDA yg akan di'lahirkan' nanti adalah yg betul2 bleh jadi IMAM dunia dan akhirat?? atau bleh jadi IMAM GLEMER aje???

korang pk la sendirik....




Apa Kata Hati?~ SEKADAR MELUAHKAN PENDAPAT....

No comments: